Blondelové rámy

Přestože jsou dnes již téměř vymizelé, představují  blondelové rámy vrchol rámařského umění. Prakticky celý rám je vždy vytvářen ručně pomocí tradičních mistrovských postupů, každý rám přesně na míru připraveným unikátem a uměleckým dílem sám o sobě.

Na rozdíl od jiných modelových rámů, blondelové rámy stále dodržují své tradiční tvary,staletími ověřené rohové ornamenty, tradiční povrchovou úpravu zlacením plátkovým kovem i typické blondelové projmutí. Blondelové rámy jsou rámařskou tradicí ve své nejčistší podobě.


O modelových rámech

Zlatý blondel – Ota Bubeníček

Jako obvykle spíše menší, ale o to krásnější obraz Oty Bubeníčka je typickým obrazem, kterému sluší tradiční blondelové rámy v mírně patinovaném odstínu žlutého zlata.

Protože je tento obraz příliš malý, aby mohl být použitý kompletní rám, jsou využity nepravidelné ornamenty. Na delších stranách je vedle rohových ornamentů i středová ozdoba, na kratší strany se již nevejde a proto zůstávají prázdné, aby rám nepůsobil „přeplácaně“. Rámování nyní působí tak, jako by se jednalo o původní rám z doby vzniku obrazu.

široký Ornamentální blondel

Edgar Degas, Baletka, kolem 1876, Pastel na papíře

Jsme vždy velice hrdí, když si naši zákazníci pro rámování významných obrazů svých sbírek vybírají právě náš ateliér. Úžasný signovaný pastel na papíře Edgar Degas s typickou tančící baletkou samozřejmě potřeboval kvalitní rámování v plně muzeální kvalitě, abychom jej ochránili před poškozením vnějšími vlivy.

Obrázek dostal výrazný zlatý ornamentální rám, muzeální paspartu RagMat certifikovanou Fine Art Trade Guild, muzeální sklo s nejvyšší dostupnou ochranou proti UV i podložku z čisté alfacelulózy. Po všech letech, je tento obraz konečně zarámovaný, tak, jak to odpovídá nejen jeho kráse ale i jeho hodnotě.

Je vždy neuvěřitelné moci porovnat, jak moc rámování změní obraz a jak se v novém rámu „z popelky stane princezna“.

zlatý Blondel rám na zrcadlo

Zrcadlo může být samozřejmě i v krásném a tradičním dřevěném zlaceném blondelovém rámu zcela na míru ve velikosti přesně pro váš interiér.

Vedle obrazů jsou tradiční ornamentální rámy úchvatné především jako rámy zrcadel v tradičních i moderních interiérech. Takto tradičně pojaté zrcadlo se obvykle stává působivým doplňkem interiéru, ve kterém je právě díky svému výraznému kontrastu ke zbytku vybavení tak mimořádně efektní.

Přestože jsou blondelové rámy dostupné nejčastěji v různých odstínech zlata, jsou dostupné i v jiných barvách jako jsou stříbrná, zelenozlatá, hnědozlatá či černo-zlatá.

Malý olej od Jaroslava Panušky s motivem zasněžené vesnice je zarámovaný právě ve stříbrném blondelu. Přestože by na tento obraz mohl být použitý i zlatý rám, zvolili jsme stříbrný, protože bylo zapotřebí zdůraznit studenou zimní atmosféru obrazu.

stříbrný blondel

Bílý blondelový rám

Přestože je rámování do tradičních blondelových rámů obvykle používáno především při výběru rámů na obrazy zejména 19. století a počátku 20. století, neznamená to, že by blondely nemohly být použité na jiné obrazy, než je zažité.

Tisk s malovanými čajovými konvicemi má působit mnohem klasičtějším mnohem více ornamentálním a luxusním dojmem, než by bylo možné dosáhnout s obvyklým rámem. Proto je blondelový rám jasnou volbou.

Velice jemný bílo-krémový blondelový rám se zlatým ornamentem je k tomuto obrazu perfektní volbou. Přidá mu jemnost a eleganci aniž by ho ohrozil masou zlatého ornamentu a celková barevnost i jemný ornament dokonale ladí s porcelánem na obrázku.


Rámování plakátů a grafiky

František Kaván – zimní krajina s kostelíkem

František Kaván (10. září 1866 Víchovská Lhota u Jilemnice – 16. prosince 1941 Libuň) byl významný český krajinář, básník i překladatel z ruštiny. Ve svém díle prošel nejprve důslednou realistickou malbou, následně byl výrazně ovlivněn Moderní Revuií a odklonil se od realismu k romantickému symbolismu. Během této doby své krajinomalby pojímal, jak sám říkal, spíše nekrajinářsky. Po přelomu století se vrátil zpět do náruče čisté krajinomalby, nyní ale zachycené pomocí impresivně laděného realismu. Z tohoto období pocházejí i jeho známé a oblíbené zimní krajiny.

Obraz zimní krajiny s kostelíkem a výrazným nebem není namalován na plátně, ale jedná se o střední obraz na kartonu v rozměru 66 x 50 cm. Tak jako je pro toto období typické, je zarámován v tradičně pojatém blondelovém rámu v tmavě patinovaném zlatu s propracovaným blondelovým projmutím a elegantními květinovými ornamenty.



Rámování obrazů

co nejsou Blondelové rámy

Čeština nám při rámování naneštěstí občas klade překvapivé překážky. Například tím, že pro některé druhy rámů vůbec nemá správné jméno. Všechny rámy s tzv. uzavřeným rohem, proto bývají obvykle označovány jako blondelové rámy, přitom ale slavné „blondely“ musí splňovat spoustu tvarových specifik. Ve skutečnosti by se ostatní rámy s uzavřenými rohy měly nazývat jako modelové či ornamentální rámy.



Modelové rámy

zlatý Blondel rám

Před tím, než společně vybereme vhodné zarámování, vždy se snažíme vysvětlit, že nezáleží, jakou cenu rámovaný obraz má – jediné co je důležité, je jak moc jej máte rádi a jakou pro vás má hodnotu. Pokud je to zapotřebí, drahý obraz může mít klidně levný rám a naopak.

Obraz po dědečkovi s kyticí vlčích máků je pro rodinu důležitý a bude viset na význačném místě v interiéru. Proto dostal nádherný zlacený blondelový rám podle všech pravidel tradičního rámování. Nyní může klidně viset vedle mistrovských děl devatenáctého století a nemusí se za nic stydět...