MUZEÁLNÍ rámování obrazů

Ve Frame-it při výběru vhodného rámování Vašich obrazů, obrázků i vzpomínek nemyslíme vždy pouze na to, jak bude výsledek vypadat po zarámování, ale rovněž i na to, jak dílo bude vypadat za dlouhou řadu let. Snažíme se vždy vybrat a doporučit vhodné postupy a materiály, které budou pro daný obraz dlouhodobě vhodné, abyste se vy nemuseli obávat, že obraz vybledne a vzpomínky vyhasnou…

co je MUZEÁLNÍ RÁMOVÁNÍ

Muzeální rámování v žádném případně neznamená rámování obrazů jen pro muzea. 

Muzeální rámování obrazů znamená využití postupů a materiálů, které budou dílo dlouhodobě chránit před nepříznivými vlivy UV záření, kyselého prostředí, případně příliš zásaditého prostředí, vyvaruje se použití potenciálně škodlivé chemie z lepidel, lepicích pásek a dalších materiálů a umožní zpětné rozrámování bez poškození díla.

Ve zkratce se u muzeálního rámování obrazů jedná o mimořádně kvalitní a ohleduplné rámování.

Co jsou MUZEÁLNÍ MATERIÁLY

Při rámování obrazů se vedle rámů používá obrovské množství nejrůznějších materiálů a postupů, ve kterých je opravdu těžké se vyznat a porozumět, co je co. Existuje několik různých skupin skel, které se jen těžko odlišují (muzeální, UV sklo, galerijní, antireflexní a další), mnoho kvalitativních stupňů paspart i podkladových desek, nemluvě o dalších doplňcích, které je pro různé typy rámování nutné používat.

Při rámování v dnešní době, alespoň tedy v Praze, mají zákazníci výhodu, že archivální materiály i materiály nejvyšší muzeální kvality jsou zde poměrně dobře dostupné a je tedy možné zarámovat i mimořádně cenné a citlivé obrazy. Jen se ve všech těchto materiálech vyznat…

Muzeální sklo

Dnešní špičková muzeální skla umí kombinovat výhody antireflexních skel a UV skel a poskytnout tak nejen téměř dokonalou ochranu proti UV záření, ale rovněž eliminovat odlesky a ukázat zarámovaný obraz ve věrných a živých barvách.

Naneštěstí se málokdo ve sklech vyzná a umí rozlišit mezi muzeálním sklem a antireflexním sklem, ví co je matné sklo a co UV sklo a kdy je které ze speciálních skel vhodné použít…

Rámování dvou tisků na papíře O. Fedorenka do pravého stříbra | © Frame-it.cz
Černý rám obrazu Adolfa Borna Učitel národů má zjemňující hnědý bok | © Rámařaství Frame it.cz

Muzeální pasparty

Protože poškození, které způsobují nevhodné pasparty není tak rychle vidět jako poškození světlem, bývá při rámování kvalita obrazových paspart podceňována mnohem častěji než kvalita obrazových skel. Přitom ale není o nic méně důležitá. Nebo jste snad věděli, že běžnou obrazovou paspartu je zapotřebí po 3-5 letech vyměnit?



Muzeální pasparty
Hnědý rám a modrá pasparta obrazu Adolfa Borna Noe se blíží k hoře Ararat | © Frameit.cz
Široký bílo-zlatý rám na obraze Vesnická kaplička Jana Zrzavého  | © Frameit.cz