petr vlach
Narozen: 30. dubna 1969 v Jihlavě, tvoří v Polné
Petr Vlach je autodidakt, který nastoupil na specifickou cestu a autorský směr, který lze nazvat „Nový realismus Petra Vlacha“. Nevyznává metodu objektivního zprostředkování skutečnosti světa a ve své tvorbě propojuje prvky abstraktního expresionismu, geometrické abstrakce, tašizmu, a nového realismu.
Ve svých obrazech, velice často masivních a velice působivých asamblážích experimentuje s formou i materiálem a myšlenkou přetrvávajícího života věcí, jejichž krása a osobitost jsou nezávislé na původním účelu. Petr Vlach na svých obrazech a asamblážích proto pracuje s rozličnými materiály, jako jsou součásti strojů, kosti, fragmenty oděvů, lana provazy, jejichž linie často tvoří kostru obrazu. Petr Vlach je velice úspěšný malíř a často vystavuje nejen v České republice, ale například i v Benátkách.
Dvojitý rám na obraz tanečnice
Petr Vlach, Tanečnice, 2019, olej a asambláž na plátně, 70 x 90 cm
Zdvojené rámování v kombinaci klasického rámu v moderním barevném povrchu a moderního plovoucího rámu v tradičním stříbrném povrchu.
Petr Vlach je nejen inovativní malíř, ale je otevřený i nejrůznějším způsobům rámování svých obrazů. P
Pro úchvatnou asambláž Tanečnice, jsme vybrali jemnou kombinaci dvou rámů, které společně obraz harmonicky uzavírají. Vnitřní úzký rám v neobvyklé modři kachních vajec navazuje na mohutný vnější plovoucí rám v kombinaci krémově bílé a lesklého, tradičním způsobem kladeného, stříbra s jasně viditelným překladem jednotlivých plátků.
Industriální rámování portrétu
Petr Vlach, Autoportrét, 2018, Olej, popel a asambláž na dřevě, 32 x 42 cm
Zcela neuvěřitelný autoportrét vznikl jako bájný fénix - z popela. Obraz vznikl jako kombinace posmrtné masky živého, asambláže, oleje a právě popela, kterým je obraz pokrytý. Výraznou strukturu obrazu a pocit časem se rozpadajícího náhrobku jsme posílili neobvyklým rámem v podobném duchu. Rám kombinuje tradiční ornamentální tvar s rozpadajícím se povrchem zrezlého železa a evokuje pocit zacházející krásy a postupného úpadku.