petr vlach

Narozen: 30. dubna 1969 v Jihlavě, tvoří v Polné

Petr Vlach je autodidakt, který nastoupil na specifickou cestu a autorský směr, který lze nazvat „Nový realismus Petra Vlacha“. Nevyznává metodu objektivního zprostředkování skutečnosti světa a ve své tvorbě propojuje prvky abstraktního expresionismu, geometrické abstrakce, tašizmu, a nového realismu.

Ve svých obrazech, velice často masivních a velice působivých asamblážích experimentuje s formou i materiálem a myšlenkou přetrvávajícího života věcí, jejichž krása a osobitost jsou nezávislé na původním účelu. Petr Vlach na svých obrazech a asamblážích proto pracuje s rozličnými materiály, jako jsou součásti strojů, kosti, fragmenty oděvů, lana provazy, jejichž linie často tvoří kostru obrazu. Petr Vlach je velice úspěšný malíř a často vystavuje nejen v České republice, ale například i v Benátkách.

Rámování obrazu Petra Vlacha do moderního zdvojeného plovoucího rámu v modré a stříbře | © Frame-it.cz

Dvojitý rám na obraz tanečnice

Petr Vlach, Tanečnice, 2019, olej a asambláž na plátně, 70 x 90 cm

Zdvojené rámování v kombinaci klasického rámu v moderním barevném povrchu a moderního plovoucího rámu v tradičním stříbrném povrchu.



Petr Vlach je nejen inovativní malíř, ale je otevřený i nejrůznějším způsobům rámování svých obrazů. P

Pro úchvatnou asambláž Tanečnice, jsme vybrali jemnou kombinaci dvou rámů, které společně obraz harmonicky uzavírají. Vnitřní úzký rám v neobvyklé modři kachních vajec navazuje na mohutný vnější plovoucí rám v kombinaci krémově bílé a lesklého, tradičním způsobem kladeného, stříbra s jasně viditelným překladem jednotlivých plátků.

Industriální rámování portrétu

Petr Vlach, Autoportrét, 2018, Olej, popel a asambláž na dřevě, 32 x 42 cm

Zcela neuvěřitelný autoportrét vznikl jako bájný fénix - z popela. Obraz vznikl jako kombinace posmrtné masky živého, asambláže, oleje a právě popela, kterým je obraz pokrytý. Výraznou strukturu obrazu a pocit časem se rozpadajícího náhrobku jsme posílili neobvyklým rámem v podobném duchu. Rám kombinuje tradiční ornamentální tvar s rozpadajícím se povrchem zrezlého železa a evokuje pocit zacházející krásy a postupného úpadku.

plovoucí rámování obrazu

Petr Vlach, Svatební kytice, 2019, kombinovaná technika na plátně, 20 x 30 cm

Neobvykle jemný a subtilní obraz svatební kytice překvapuje svou křehkostí a pomíjivostí. Pocit prchavosti je umocněn i stylem rámování. Nepoužili jsme sklo, jak by tomu bylo obvyklé u podobných obrazů, aby se vytvořila bariéra před vnějšími vlivy, ale zcela naopak je obraz rámovaný do nejotevřenější možné varianty rámu. Široký plovoucí rám v krémově bílé barvě obraz nijak nekryje, nechává volnou mezeru a je navíc i nižší než je samotná hloubka obrazu. Společně vypadají naprosto parádně.

Plovoucí rámy

patinovaný Stupňovitý rám

Petr Vlach, Motýl 2016, olej a asambláž na plátně, 102 x 102 cm

Impozantní a prostorově výrazný obraz Motýl (Nelétavý motýl) jsme zarámovali do rámu, který vystupující efekt v obraze ještě více podpoří. Zarámováno je proto do mohutného, vícestupňového rámu v černo-hnědé barvě se stříbrnou přední hranou. Rám je výrazně patinovaný a k obrazu se hodí tak dokonale, jako by se spolu narodili.


modrní lesklý černý rám

Petr Vlach, Květiny, 2015, olej a asambláž na plátně, 80 x 80 cm

Obrazy a asambláže Petra Vlacha jsou vždy plné energie a natolik výrazově silné, že je při jejich rámování třeba využívat spíše čistší a jednodušší rámy, aby dílo zbytečně neposouvaly někam, kam nepatří. Autor si u svých obrazů potrpí na jedinečnost a různorodost a proto i obrazové rámy musí být jedinečné. V tomto případě je použitý mohutný plovoucí rám v černém taženém laku, který zdůrazní kontrasty malby a navíc obrazu umožní zachovat si výraznou nepravidelnost a prostorovost.

Rovný zlatý rám

Petr Vlach, Před bouří, 2016, olej, asambláž, kombinovaná technika, 89 x 111 cm

Mimořádně krásný a působivý obraz Před bouří je mohutná asambláž evokující pohled z okna před přicházející bouří. Malba i nálada jsou tak důrazné a pregnantní, že bylo nutné vybírat z rámů, které s obrazem vůbec dokázaly držet krok.

Naštěstí je autor velice otevřený a dokáže skvěle s rámy pracovat a proto se daří volit rámy, které obrazy dále podtrhnou a zdůrazní, co je zdůraznit třeba. V žádném případě se neomezuje na jednoduché technické lišty, jak to bohužel tolik malířů v dnešní době dělá. I v tomto případě jsme tak mohli zvolit neobvykle mohutný plochý ručně zlacený rám s hnědou patinou, který skvěle podtrhuje nebezpečně žloutnoucí nebe a atmosféru přicházející bouře.

Moje bouře

Rámování obrazů Petra Vlacha je poměrně náročné. Nejen nutností správně trefit náladu a ladění obrazu ale i po fyzické stránce, protože obrazy přeci jen „něco váží“. Z tohoto důvodu každý rám nutné zhodnotit nejen z jeho estetické vhodnosti pro daný obraz ale i jeho schopnost obraz unést.

Pro velký obraz Moje bouře, který evokuje bouři na hranici horizontu událostí, jsme vybrali vysoce kvalitní a pevný rám v moderním L-profilu v povrchu připomínající vychladlé surové železo a společně tvoří moderní a zároveň působivý celek.

Petr Vlach, Sen o zlaté krajině, 2016, olej a kombinovaná technika na plátně, 164 x 142 cm

Obrovský a působivý obraz Sen o zlaté krajině je zarámovaný do dostatečně velkého a zároveň krásného zlatého rámu ze staré rodinné rámařské dílny z oblasti Toskánska. Velice elegantní rám ve tvaru zlatého mohutného oblouku s jemnou patinou je důstojným zakončením tohoto obrazu.

mohutný zlatý rám